2017 takvimi hızını almadan önce UFC’nin en başarılı yılı olarak gösterebileceğimiz 2016 senesini ve rakamlara etkilerini inceleyelim.
UFC’nin ana gelir kaynağı “Öde ve İzle” (PPV) sistemiyle yaptığı şovlar. UFC geçtiğimiz sene MMA sporunu “1 yılda 1 Milyon PPV Satış Rakamını Geçen İlk Spor” haline getirdi. UFC tarihinin en çok para yapan iki şovu iki McGregor vs. Diaz maçıydı ve bu maçlar yüksek tansiyonlarına rağmen kemer maçı bile değildiler. 2017 senesinde de UFC’nin ayarlayabileceği en yüksek profilli maç McGregor vs. Diaz 3 olur, tabi eğer McGregor vs. GSP gibi bir istisnaya imza atamazlarsa.
UFC 200 ve 205 ise dolu dolu kartlarıyla 1 milyon barajını aşmayı başardılar. UFC 200 son dakikada Jon Jones’un doping cezası almasıyla yara alsa da Silva’nın sahneye çıkması ile ihtişamını bir nebze korudu ve yılın en çok satan 5 numaralı şovu oldu.
UFC 205 kartı ise çılgınlık seviyesini bir üst seviyeye taşıdı. 3 kemer maçı ve altı da dolu dolu bir kart. Sadece MMA rekorlarını değil Madison Square Garden tarihinin gişe rekorlarını kırmayı başardı bu şov. (17.700.000 $)
Ancak UFC 200 ve UFC 205 yöneticilerin ve yönetici adaylarının şu dersi çıkarmasına yardımcı olmuş olabilir. UFC 200 dolu kartıyla, aldığı yaralara rağmen 1.009.000 kişiye TV üzerinden satıldı. UFC 205 ise hiçbir yara bere almadan tam kartını sürdürerek üç kemer maçıyla ancak 1 Milyon barajını aşabildi. Buradan çıkacak ders şu; PPV satışını etkileyen şey kartın doluluğu değil en tepedeki 1-2 maç. Kartları dolu dolu hale getirmek ise sadece ilerde yapılacak şovları zayıflaştırmaktan başka bir şey değil. Eğer tüm kartın değeri satışa yansıyacak olsa UFC 205’in 2 Milyon satışı aşması beklenirdi ancak öyle olmadı.
Kartların zayıflamasını örnekleyelim. UFC’nin 2016’nın sonlarında yaptığı olağanüstü şovların yan etkisi 2017 Ocak ayında ortaya çıktı. UFC her ay düzenlediği PPV şovlarından Ocak ayına denk gelen UFC 208 şovunu iptal edip, Şubat’a erteledi. Sebebi ise şovu temsil edecek kaliteli bir ana maçın bulunmamasıydı. UFC şovu ertelemekle kalmadı ve 208 için alelacele bir “Kadınlar Tüysiklet” açtı ve kemer maçını ana maç olarak belirledi. Ayrıca açık kanalda (FOX) yayınlanan şovların en özeli yılın ilk şovu olur. Geçen sene Dillashaw vs. Cruz gibi muazzam bir maç varken bu sene Penn vs. Rodriguez maçı ana maçtı ve bu da kalitede önemli bir ölçüde düşüş anlamına geliyor.
UFC 2016’da toplam 8.370.000 PPV sattı. 13 şovda bu rakama ulaşan UFC ortalamada 644.000 rakamına ulaştı. Bu ortalama rakam 2015’de 550.000 , 2014’de ise 265.000’di. Bu açıdan bakıldığında ciddi bir artış var gibi gözükebilir ancak 1.000.000 rakamını aşan şovların üç anahtar kelimesi var. Rousey, McGregor ve UFC 200. Madalyonun diğer yüzü ise pek olumlu değil 13 şovun 5’i 250.000 satış rakamının altında kaldı.
UFC için yeni yılda birkaç mesele var. Seyirciyi şampiyonluk maçları değil isimler çekiyor. Bu isimler McGregor, Rousey, Jones, Lesnar ve bir seferlik de olsa CM Punk. Lesnar ve Jones doping nedeniyle cezalı. Rousey emeklilik kararının eşiğinde. Punk’ın dövüşme ihtimali düşük ve dövüşse de seyirciyi aynı heyecanla ekran başına çekme ihtimali az. McGregor için ise durumlar belirsiz.
Geçtiğimiz senelerde iki tane kadın reyting makinesi vardı. Rousey ve Tate. 2016’da olumlu gelişme olarak 4 kadın açık kanalda 1 Milyon rakamını aşmayı başardı. Holly Holm, Joanna Jedrzejczyk, Cris Cyborg ve Paige Van Zant.
Kaynak: MMAFIGHTING.COM
Yönlendirme yapılıyor. ne lesnar’ı yav, 46’lık bir dan henderson maçını 50 lesnar maçına tercih ederim. Yok rosy miş yok lesnar mış.